דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד להימנע מהטעיות בקניית טבעות אירוסין 

מאת    [ 10/04/2014 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 2276 פעמים ]

כיום, קיימות מאות חנויות לרכישת טבעות אירוסין . כיוון שכך התחרות גדלה, וכל בית עסק משתמש בטריקים והטעיות מתוחכמות על מנת למשוך את הלקוחות אליו . לנו, בתור לקוחות שלאר ממש מבינים דבר וחצי דבר בטבעות אירוסין ,יהלומים או זהב , כמעט ובלתי אפשרי לראות את אותן ההטעיות ולרוב  בעלי העסקים מצליחים במשימתם . למורת זאת ,ישנם מספר דרכים לחשוף את ההטעיות הללו , ובכך להשיג לנו קנייה איכותית ובטוחה יותר .

הטעיה: חבר בורסה ,טבעות מהבורסה 

דבר ידוע הוא שבורסת היהלומים הישראלית נחשבת למרכז בחר יהלומים עולמי, ונודעת בתור המקום הזול ביותר לרכישת יהלומים. לכן, רוב החנויות מנצלות העובדה בזו ופותחות חנות בקרבת הבורסה, כך שיוכלו להשתמש ולפרסם בשמה את חנותם.לדוגמא: "טבעות אירוסין במתחם הבורסה" . יש לשים לב  למה שנאמר כאן; אמנם החנות ממוקמת במתחם הבורסה, כלומר ,ליד הבורסה ,אך אין זה אומר שהחנות או בעליה באמת חברים  בבורסה. על מנת לדעת אם אדם מסויים הוא חבר בורסה, יש לדרוש הצגת תג חבר בורסה , וגם רישיון לעסוק ביהלומים ,הקיים אצל כל חברי הבורסה . רק 2 תעודות הנ"ל מוכיחות את חברות הבורסה של אותו אדם .נציין  כי לקניית טבעות אירוסין בבורסה יש יתרון גדול יחסית על פני מקומות אחרים בארץ, אך יחד עם זאת ,יש חנויות הנמצלות עובדה זו ,ולכן יש להיזהר .

הטעיה:מחירים זולים 

מכירת טבעת אירוסין ב1000 ש"ח יכולה לעורר תמיהה מצד אחד, אך כל יהלומן ממוצע יודע שהדבר אפשרי , בתנאי שהיהלומים המשובצים באותה הטבעת הם יהלומים קטנים, באיכות נמוכה במיוחד . כמו כן, ישנם יהלומים הקרויים יהלומים מטופלים , אשר טופלו באמצעים כימיים . למעשה , אלו יהלומים באיכות שאינה ראויה לתכשיט, ומכילים פגמים רבים , אך טיפול כימי בו מסתירים את הפגמים והסדקים שבאותו היהלום, לא ניתן לראות בעין את אותם הפגמים . כך שהיהלום נראה חסר פגמים לעין ,אך למעשה רובו מכיל יותר סיליקון מאשר יהלום. הפיתרון המומלץ עבור הטעיה זו, היא דרישת תעודה ממעבדה גמולוגית ליהלום. אם היהלום אכן מטופל, יהיה אזכור לכך בתעודת היהלום , תחת הקטגוריה של ניקיון היהלום או בהערות .

הטעיה : תעודה ליהלום מבית העסק 

כפי שהסברנו לעיל , חובה לדרוש תעודה ליהלום  ממעבדה גמולוגית, שאינה קשורה לבית העסק . אחת ההטעיות הנפוצות בתחום זה, היא שבעל מנפיק תעודה משל עצמו , המעידה על איכות היהלום . בתעודה שכזו, בית העסק יכול לכתוב ולדרג את היהלום  כרצונו, ולדרג אותה באופן גבוה כך שיוכל להצדיק מחיר גבוה לאותה הטבעת. נדגיש כי גם תעודה שמונפקת אפילו על ידי מותג גדול ידוע ומפורסם עבור טבעת יהלום , נחשבת לתעודה לא אמינה ואי אפשר להסתמך עליה בשום אופן . לכן יש לבדוק ולדרוש תעודה ממעבדה גמולוגית שאינה קשורה לבית העסק .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב